iranestekhdam

ساخت وبلاگ

آینده شغلی و بازار کار مهندسی نرم افزار

آینده شغلی این رشته، تا حدودی به خود فرد بستگی دارد. در واقع یک فارغ‌ التحصیل رشته مهندسی نرم‌افزار باید بتواند با کسب مدرک دانشگاهی برتر، افزایش تجربه و مهارت، ابراز لیاقت، پشتکار و مطالعه روزافزون، سطح دانش و توانمندی خود را بالا ببرد.

مطلب مرتبط: مهندس نرم افزار کیست؟

در نتیجه روز به روز از طریق آشنایی با نرم‌افزارهای به روز و متنوع در حوزه‌های مختلف، آینده شغلی درخشانی را برای خود رقم بزند. البته برای این رشته نیز همانند بسیاری از رشته‌های دیگر امکان رشد و ترقی در شهرهای بزرگ و مراکز استان‌ها بیشتر است.

سخن پایانی

با مراجعه به سایت کاریابی ايران استخدام می‌توانید از آمار استخدام مهندس نرم افزار در تهران و شهرهای دیگر مطلع شوید.
با توجه به مستقل شدن این رشته در سال‌های اخیر، امکان پیشرفت و ترقی آن بسیار زیاد است. در نتیجه فرصت‌های شغلی بسیاری برای این رشته وجود دارد.

منبع: بررسی رشته مهندسی نرم افزار

iranestekhdam...
ما را در سایت iranestekhdam دنبال می کنید

برچسب : کار,کاریابی,استخدام,ایران استخدام,استخدام مهندس,مهندس نرم افزار, نویسنده : ایران استخدام iranestekhdam بازدید : 157 تاريخ : يکشنبه 29 آبان 1401 ساعت: 12:49

معماری چه مزایا و معایبی دارد؟

در مورد معایب معماری، برخی معتقدند پروسه تبدیل شدن به یک معمار بسیار سخت و طولانی است. از طرفی به دلیل ماهیت چالش‌برانگیز این رشته و رقابتی شدن آن، پیدا کردن شغل معماری کمی سخت است.

مطلب مرتبط: مهارت ها، ویژگی ها و توانایی های معمار

هر چند در این رابطه شما می‌توانید با کار کردن بر روی مهارت‌های خود و دنبال کردن آگهی‌ های استخدام سایت‌ ها و مراکز کاریابی بزرگ مانند ایران استخدام، نسبت به جذب خود در بازار کار امیدوار باشید.

شما در این سایت می‌توانید از امکاناتی همچون رزومه ساز رایگان نیز استفاده کنید. علاوه بر این کارفرمایان نیز می‌توانند با درج آگهی استخدام نسبت به نیاز خود به مهندسان معمار اقدام کنند. برخی نیز به حقوق کم معماری نسبت به شغل‌های دیگر اشاره کرده و آن را یکی دیگر از معایب معماری دانسته‌اند.

مزایای معماری
با این حال، معماری مزایای زیادی نیز دارد. از جمله آنکه بسیار جالب و خلاقانه است، به دلیل تنوع وظایفی که می‌طلبد هرگز یک حرفه خسته کننده نیست و گرچه با ریاضی در ارتباط است اما ارتباط ریاضی با این رشته چندان زیاد نیست. پس کسانی که ریاضی آنها در سطح متوسط است و به این رشته علاقه دارند نیز می‌توانند وارد معماری شوند.

منبع: چگونه مهندس معمار شویم؟

iranestekhdam...
ما را در سایت iranestekhdam دنبال می کنید

برچسب : کار,کاریابی,استخدام,ایران استخدام,استخدام معمار,معماری, نویسنده : ایران استخدام iranestekhdam بازدید : 451 تاريخ : پنجشنبه 26 آبان 1401 ساعت: 12:35

شغل اپتومتریست مناسب چه افرادیست؟

محبوب‌ترین آزمون‌های شناخت تیپ‌های شخصیتی آزمون MBTI است.

طبق تحقیقات صورت گرفته و داده‌های جمع آوری شده از آزمون‌های MBTI مشخص شده که تیپ‌های شخصیتی مانند ISFP، ESFP، ESFJ و ISTJ برای شغل اپتومتریست مناسب هستند.

مطلب مرتبط: همه چیز درباره شغل اپتومتریست (بینایی سنجی)

در ادامه نگاهی کوتاه به ویژگی‌های هر کدام از این گروه‌ها خواهیم داشت:

  • ESFJ:

ESFJها همگی برونگرا، حسی، احساسی و قضاوتی هستند. این گروه خونگرم، تعاملی و دوستانه است – در نتیجه می‌توان گفت که افراد اجتماعی هستند. درست مانند ISFPها این گروه هم به نیازهای دیگران اهمیت می‌دهد. این افراد در محل کار به فرآیندهای برنامه ریزی شده علاقه دارد و همچنین عاشق جزئیات است. به علاوه اینکه در کارهای گروهی هم خوب عمل می‌کنند. سمت‌های مدیریتی را دوست ندارند و بیشتر دوست دارند به مردم کمک کنند.

شما می توانید آگهی های استخدام اپتومتریست را در کاریابی مجازی مشاهده نمایید.

  • ISTJ:

این گروه درونگرا، حسی، منطقی و قضاوتی هستند. به طور کلی می‌توانیم ISTJها را افرادی با ثبات، مسئولیت‌پذیر و قابل اتکا معرفی کنیم. همچنین در محل کار وقت شناس، دقیق، متمرکز و منظم هستند. همین دقیق بودن آن‌ها باعث می‌شود که کارها را با توجه زیاد به جزئیات انجام دهند. البته این گروه رابطه خوبی با تغییرات ندارد و به سختی با تغییرات سازگار می‌شود.

سخن پایانی

اگر به تیپ‌های شخصیتی که تا اینجا معرفی کردیم دقت کنید می‌بینید که همه آن‌ها برخی ویژگی‌های مشترک دارند. پس می‌توان به این نتیجه رسید که شغل اپتومتریست برای افرادی مناسب است که دوست دارند به دیگران کمک کنند، به جزئیات دقت می‌کنند، مسئولیت‌پذیر هستند و همچنین به نیازهای دیگران اهمیت زیادی می‌دهند.

منبع: چگونه اپتومتریست (Optometrist) یا بینایی سنج شویم؟

iranestekhdam...
ما را در سایت iranestekhdam دنبال می کنید

برچسب : استخدام,کار,کاریابی,ایران استخدام,استخدام اپتومتریست,اپتومتریست,بینایی سنج, نویسنده : ایران استخدام iranestekhdam بازدید : 157 تاريخ : سه شنبه 24 آبان 1401 ساعت: 13:27

شغل آزاد و شغل دولتی

داشتن هرکدام از شغل‌های آزاد یا دولتی مزایا و معایب خاص خود را دارد که بررسی هرکدام از آن‌ها می‌پردازیم.

درحقیقت افرادی که نمی‌خواهند خود را در دردسرهای استخدام در مراکز دولتی و سختی‌های آن بیندازند و از جهتی به انجام شغل‌های آزاد علاقه بیشتری دارند، به دنبال مشاغل آزاد می‌روند.

مطلب مرتبط: پردرآمد ترین و بهترین شغل های دولتی در ایران کدام اند؟

هرکدام از مشاغل آزاد نیز مانند سایر شغل‌ها در زمان‌ها و مکان‌های خاص، درآمد بیشتری دارند. ازجمله بهترین شغل ‌های آزاد در ایران می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • رانندگی با تاکسی های اینترنتی
  • تعمیر تلفن همراه
  • طراحی دیجیتالی
  • خدمات سئو
  • انجام کارهای اینترنتی بصورت فریلنسری و ….

شما می توانید برای مشاهده مشاغل پردرآمد به کاریابی مجازی مراجعه نمایید.

منبع: بهترین و پردرآمدترین شغل ها در ایران

iranestekhdam...
ما را در سایت iranestekhdam دنبال می کنید

برچسب : کار,کاریابی,استخدام,ایران استخدام,شغل پردرآمد,مشاغل پردرآمد, نویسنده : ایران استخدام iranestekhdam بازدید : 176 تاريخ : پنجشنبه 19 آبان 1401 ساعت: 12:13

معرفی شغل و وظایف مسئول دفتر

در پاسخ به این سوال که مسئول دفتر کیست باید بگوییم در کسب و کار و ادبیات روزمره، منشی یا مسئول دفتر به شخصی گفته می‌شود که توسط شخص یا سازمانی استخدام شود و بتواند با استفاده از استعدادها و خلاقیتش، وطایفش را به خوبی انجام بدهد.

مطلب مرتبط: مهارت ها و وظایف مسئول دفتر چیست؟

  • برنامه‌ریزی و هماهنگی جهت انجام سفرها و مأموریت‌های مدیر مافوق (نظیر آژانس هواپیمایی، محل اقامت و…)
  • ثبت مراجعات حضوری ارباب و رجوع و ارائه گزارش به مدیر مافوق
  • هماهنگی جهت ارسال مرسولات به افراد مشخص شده
  • شناسایی تأمین‌کنندگان حمل و نقل، چاپ و…

  • درخواست تکثیر اسناد و هماهنگی با مرکز تکثیر جهت انجام خدمات تکثیر
  • جمع‌اوری اطلاعات جهت آماده‌سازی گزارش مورد نیاز مدیر مافوق
  • محافظت و نگهداری از کلیه اسناد و حفظ و نگهداری اطلاعات محرمانه

سخن پایانی

اگر شما به این کار علاقه دارید و در آن به کسب سابقه و تجربه پرداخته‌اید می‌توانید به عنوان کارجو به سایت ایران استخدام رجوع و با بررسی فرصت های شغلی مورد نظر خود اقدام به ساخت رزومه از طریق سیستم رزومه ساز رایگان ایران استخدام کرده و به طور مستقیم برای کارفرمایی که در این زمینه درج آگهی استخدام نموده است ارسال نمایید.

منبع: معرفی شغل مسئول دفتر و شرح وظایف آن

iranestekhdam...
ما را در سایت iranestekhdam دنبال می کنید

برچسب : کار,کاریابی,استخدام,ایران استخدام,مسئول دفتر,استخدام مسئول دفتر, نویسنده : ایران استخدام iranestekhdam بازدید : 146 تاريخ : سه شنبه 17 آبان 1401 ساعت: 12:05

مشاغل مرتبط با رشته گرافیک

رشته گرافیک، مشاغل زیادی را در رابطه با طراحی تصاویر، پوسترها، لوگوها و حتی تعریف برندها در حوزه‌های مختلف دارد.

فتوشاپ، طراحی لوگو، طراحی وب، طراحی در زمینه تصاویر پوشاک، طراحی اینفوگرافیک، تدریس، طراحی تصاویر گرافیکی، طراحی کارت‌های مختلف مانند کارت تبریک، کارت عروسی و… برخی از این مشاغل هستند.

علاوه بر این شغل‌ها که به طور مستقیم به گرافیک مربوط هستند، بعضی از شغل‌ها به طور غیرمستقیم با گرافیک در ارتباط هستند.

مشاغل مرتبط غیر مستقیم 
از جمله این شغل‌ها می‌توان به مدیریت آژانس‌های تبلیغاتی، طراح تجربه کاربری، طراح رابط کاربری، مدیران هنری که مسئولیت سبک بصری و محتوای مجلات، روزنامه‌ها، بسته‌بندی محصولات و تولیدات فیلم و تلویزیون را بر عهده دارند، متخصص بازاریابی، هنرمندان و انیماتورهای چند رسانه‌ای که با استفاده از انیمیشن‌های کامپیوتری یا برنامه‌های مدل سازی، گرافیک‌ها و انیمیشن‌های پیچیده‌ای را طراحی می‌کنند و فریلنسری اشاره کرد.

  • شما می توانید آگهی های استخدام بازاریاب را در کاریابی مجازی مشاهده نمایید.

نتیجه گیری

به طور کلی، رشته گرافیک، رشته‌ای با مشاغل متنوع است که برخلاف بسیاری از شغل‌ها که از آن مردان است، خانم‌ها نیز در آن فعالیت می‌کنند.
این موضوع از یک طرف به دلیل امکان فعالیت دورکاری گرافیک و شغل‌های مرتبط با آن است مانند فتوشاپ‌کاری به صورت دورکار و از طرفی به دلیل متنوع بودن شغل‌های گرافیک.

همین طور بعد هنری گرافیک و علاقه بیشتر خانم‌ها به هنر نیز در فعالیت خانم‌ها به این شغل بی‌تاثیر نیست. چنانچه در میان شغل‌هایی که نام بردیم، فریلنسری، فتوشاپ، طراحی لوگو، چاپ طح‌های گرافیکی، خانم‌ها فعالیت و حضور بیشتری دارند.

منبع: معرفی رشته گرافیک و بازار کار آن

iranestekhdam...
ما را در سایت iranestekhdam دنبال می کنید

برچسب : استخدام,کار,کاریابی,ایران استخدام,رشته گرافیک,گرافیست, نویسنده : ایران استخدام iranestekhdam بازدید : 189 تاريخ : يکشنبه 15 آبان 1401 ساعت: 12:15

بررسی بازار کار رشته مدیریت بازرگانی در ایران

بازار کار رشته مدیریت بازرگانی با توجه به شرایط فعلی کشور از نظر کسب‌وکار و تجارت در شرایط خوبی قرار دارد. به عنوان مثال در حال حاضر یکی از پردرآمدترین حوزه‌های کاری در کشور بازاریابی است که از شاخه‌های مدیریت بازرگانی به شمار می‌آید.

این رشته در چند سال اخیر مورد توجه و استقبال شرکت‌های مختلف تجاری قرار گرفته است، بر همین اساس اهمیت ویژه‌ای به این شغل می‌دهند.

مطلب مرتبط: همه چیز درباره رشته مدیریت بازرگانی

فارغ‌التحصیلان رشته مدیریت بازرگانی می‌توانند در واحدهای مختلف خصوصی و دولتی جهت اداره امور استخدامی، کارگزینی، تدارکات، امور مالی و بازاریابی مشغول به کار شوند.

امکان اشتغال این افراد همچنین درسمت‌های مختلف، از بازاریاب تا مدیر بازاریابی گرفته، مدیر تبلیغات، دیجیتال مارکتینگ، فعالیت در بانک‌ها، صادرات واردات، برندسازی کالا و بسیاری موارد از این قبیل وجود دارد.
فارغ‌التحصیلان مدیریت بازرگانی همچنین می‌توانند به عنوان کارآفرین مشغول به کار شوند. امکان اشتغال در رشته مدیریت بازرگانی به صورت دورکاری و پروژه‌ای در زمینه کسب‌وکارهای مربوط به تجارت وجود دارد.

سخن پایانی
بر این اساس اگر به عنوان کارجو در رشته مدیریت بازرگانی در جستجوی شغل باشید این اطمینان وجود دارد که شغل موردنظر خود را پیدا خواهید کرد. البته قابل ذکر است که با وجود بازار کار خوب این رشته، فارغ‌التحصیلان هم باید در سطح علمی مناسبی قرار داشته باشند.

منبع: معرفی رشته مدیریت بازرگانی و بازار کار آن

 

iranestekhdam...
ما را در سایت iranestekhdam دنبال می کنید

برچسب : استخدام,کار,کاریابی,ایران استخدام,مدیریت بازرگانی,کارشناس بازرگانی, نویسنده : ایران استخدام iranestekhdam بازدید : 157 تاريخ : سه شنبه 10 آبان 1401 ساعت: 12:21

بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران (بانک مرکزی ایران) نهادیست که برخدمات بانکداری و ملی کشور نظارت دارد. این بانک از تاریخ 1339/05/18 هجری شمسی در تهران تاسیس شد و فعالیت خود را شروع کرد و تا به امروز به فعالیت خود ادامه میدهد.
بانک مرکزی جهت تامین نیروی انسانی خود در تهران و کارخانه تولید کاغذ اسناد بهادار در استان مازندران، از داوطلان واجد شرایط جهت استخدام به صورت "قراردادی" دعوت به همکاری مینماید. در ادامه به بررسی شرایط لازم برای استخدام در بانک مرکزی میپدازیم.

جهت مشاهده دانلود دفترچه استخدامی بانک مرکزی در سایت ایران استخدام کلیک نمایید.

مهلت ثبت نام در آزمون استخدام بانک مرکزی

ثبت نام از روز شنبه تاریخ 1401/08/07 شروع میشود و تا پایان روز جمعه تاریخ 1401/08/13 انجام میگیرد. متقاضیان واجد شرایط میتوانند فقط از طریق درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور اقدام به ثبت نام در آزمون نمایند.
زمان ثبت نام تمدید نمیگردد و متقاضیان باید در مدت زمان فوق نسبت به ثبت نام اقدام نمایند (از موکول نمودن ثبت نام به روزهای پایانی خودداری نمایید).

شرایط استخدام بانک مرکزی

در این قسمت به بررسی برخی شرایط استخدام بانک مرکزی 1401 میپردازیم:

  • تابعیت جمهوری اسلامی ایران
  • تدین به دین اسلام یا یکی از ادیان مطرح درقانون اساسی
  • اعتقاد و تعهد به نظام جمهوری اسلامی ایران
  • نداشتن سوء سابقه
  • داشتن کارت پایان خدمت یا معافیت دائم برای آقایان
  • حداقل سن استخدام ۱۸ سال تمام (متولدین ۱۳ /۰۸ /۱۳۸۳ به قبل) و حداکثر سن به شرح مندرج درجدول آگهی استخدام میباشد
  • تاریخ فراغت از تحصیل باید تا پایان مهلت ثبت نام (۱۳ / ۰۸ / ۱۴۰۱) باشد. (مفاد قانون اصلاح حداکثر سن داوطلبان استخدام در خصوص افزایش شرط حداکثر سن داوطلبان رعایت خواهد گردید.)

منابع و مواد آزمون استخدام بانک مرکزی

مواد آزمون عمومی عبارت اند از:

  • معارف اسلامی
  • زبان و ادبیات فارسی
  • زبان انگلیسی (عمومی)
  • فناوری اطلاعات (مهارتهای هفتگانه L.D.C.I)
  • هوش و استعداد شغلی

دانلود نمونه سوالات عمومی و تخصصی استخدام بانک ها

سفارش کتاب های استخدامی جهت آمادگی در آزمون

توجه: متن بالا شامل بخشی از شرایط دفترچه استخدامی می باشد، جهت مشاهده متن کامل وارد صفحه استخدام بانک مرکزی در سایت ایران استخدام شوید.

علاقه‌مندان واجد شرایط میتوانند جهت مشاهده متن کامل و پیگیری اخبار بعدی و همچنین دانلود دفترچه استخدامی بانک مرکزی وارد صفحه استخدام بانک مرکزی در سایت ایران استخدام شوند.

جهت مشاهده آخرین اخبار مربوط به استخدام بانک مرکزی در سایت ایران استخدام کلیک نمایید.

iranestekhdam...
ما را در سایت iranestekhdam دنبال می کنید

برچسب : استخدام بانک مرکزی 1401, دفترچه استخدامی بانک مرکزی, شرایط استخدام بانک مرکزی, استخدام بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران, نویسنده : ایران استخدام iranestekhdam بازدید : 95 تاريخ : يکشنبه 8 آبان 1401 ساعت: 16:21

مهارت های سخت مهندس صنایع

از مهارت‌ها و توانایی‌های مهندس صنایع می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • برنامه‌ریزی پروژه

برنامه‌ریزی پروژه از زمان شروع تا اتمام و در حین نگهداری یکی دیگر از مهارت‌های حیاتی شما به عنوان مهندس صنایع است. همچنین تخمین زمان، نیروی مورد نیاز و … هم جز برنامه‌ریزی پروژه است.

  • مدیریت رویه‌ها

به عنوان یک مهندس صنایع شما باید بتوانید امنیت و کیفیت رویه‌ها را اندازه‌گیری و تضمین کنید.

مطلب مرتبط: وظایف و مهارت های مهندس صنایع

  • تحلیل داده

به منظور استفاده بهینه از داده‌های جمع‌آوری شده باید بتوانید با ابزارهای مدیریت داده مانند SQL به آنالیز داده‌ها بپردازید.

سخن پایانی

اگر شرایط استخدام در مهندسی صنایع را دارید و کارجو هستید می توانید همین حالا به فرصت‌های شغلی مهندسی صنایع سایت کاریابی ایران استخدام سر بزنید و آخرین و جدیدترین موقعیت‌های شغلی موجود را بررسی کنید.

iranestekhdam...
ما را در سایت iranestekhdam دنبال می کنید

برچسب : استخدام,کار,کاریابی,ایران استخدام,استخدام مهندس,مهندس صنایع, نویسنده : ایران استخدام iranestekhdam بازدید : 119 تاريخ : يکشنبه 8 آبان 1401 ساعت: 12:21

چه شغل هایی مربوط به طلاسازی می شوند؟

شما ممکن است در کنار آگهی‌ های استخدام طلا و جواهر ساز با دو شغل مرتبط با این کار یعنی مومکار و بسابکار نیز روبرو شوید.

در ادامه به توضیحی کوتاه در مورد این دو شغل می‌پردازیم.

  • مومکار

تولید انبوه طلا و جواهرات و … با کمک قالب و روش ریخته کاری انجام می‌شود. برای قالب‌گیری به تعداد مورد نیاز قالب نیاز خواهد بود. این قالب‌ها که از نوعی پلیمر تولید میشوند و نرم هستند موم نام دارند. افرادی که این قالب‌های مومی را تهیه می‌کنند مومکار میباشند.

مطلب مرتبط: چگونه طلا و جواهر ساز شویم؟بررسی درآمد طلاسازی

  • بسابکار

بسابکار و پرداخت کار معمولا همیشه در کنار یکدیگر می‌آید. در حقیقت این شغل‌ها مجموعه مراحلی را شامل می‌شود که بتوان یک طلا را به یکی از رنگ‌های رایج که همان سفید و طلایی است درآورد.

سخن پایانی

برای آشنایی بیشتر با شرایط مورد نیاز برای استخدام طلا و جواهر ساز بصورت کارآموزی به آگهی‌های درج شده در کاریابی مجازی ایران استخدام مراجعه کنید.

منبع: همه چیز درباره شغل طلا و جواهر ساز

iranestekhdam...
ما را در سایت iranestekhdam دنبال می کنید

برچسب : استخدام,کار,کاریابی,ایران استخدام,استخدام طلاساز,شغل طلاسازی, نویسنده : ایران استخدام iranestekhdam بازدید : 127 تاريخ : چهارشنبه 4 آبان 1401 ساعت: 12:21

مصاحبه استخدام کارشناس کنترل پروژه

همواره مصاحبه شغلی برای افرادی که کارجو هستند و به دنبال ورود به بازار کار می باشند سخت و ترسناک می‏باشد. اما این ترس و استرس را می‏توانید با کمی‏ آگاهی به مقدار زیادی کاهش دهید.

مطلب مرتبط: شرح وظایف و مهارت های کارشناس کنترل پروژه

در ادامه این مقاله ما به برخی از سوالاتی که در مصاحبه شغلی استخدام رشته مهندسی مدیریت پروژه پرسیده می ‏شود می‏پردازیم.

  • از خودتان بگویید

یکی از عمده سوالاتی که اغلب مصاحبه کنندگان از فرد می‏پرسند این است که از آنها می‏خواهند چند جمله ای درباره خودشان بگویند. برای پاسخ گویی به این سوال شیوه‌ها‏ی مختلفی وجود دارد.

اما یکی از بهترین راه‌ها‏ این است که از زمان حال خود شروع کنید و سپس به گذشته بروید و با آینده خود تمام کنید. می‏توانید تجربیات گذشته مرتبط با نقشی که برای آن درخواست داده اید را بیان کنید و سپس درباره نوع کاری که امیدوارید در آینده انجام دهید و علت علاقه مندی خود به نقشی که برای آن درخواست داده اید صحبت کنید.

  • درباره آخرین پروژه که بر روی آن کار کرده اید بگویید

مصاحبه کننده ممکن است از شما درباره آخرین پروژه شما سوال کند تا متوجه بشود به چه نوع پروژه‌ها‏یی عادت دارید، از چه رویکردهای مدیریت پروژه استفاده کرده اید، تعداد افراد تیم شما چقدر بوده است و …

منبع: بررسی بازارکار و حقوق کارشناس کنترل پروژه

iranestekhdam...
ما را در سایت iranestekhdam دنبال می کنید

برچسب : کار,کاریابی,استخدام,ایران استخدام,استخدام کارشناس,کارشناس کنترل پروژه, نویسنده : ایران استخدام iranestekhdam بازدید : 122 تاريخ : دوشنبه 2 آبان 1401 ساعت: 13:09